09-05-2017 - Serra dera Pleta Naua
07-05-2017 - La Volta de les tres nacions
09-05-2017

Sortim de la Besurta i als 10 minuts ja ens calcem esquís, passem per la Renclusa i enfilem amunt, abans del Portillón superior anem cap a la glacera de la Maladeta i enfilem a peu la petita canal sota el Collado de la Rimaya. Neu dura que facilita i agilitza la progressió. Carenegem fins al cim, fotos de rigor i continuem per la carena direcció al Pico d’Abadías. En un moment donat ens decantem per la dreta (costat oest) i seguint unes fites anem desgrimpant entre mig de blocs i per canaletes fins a sortir al coll que hi ha just abans del Pico Abadías, desgrimpada en general fàcil però amb algun pas curt, delicat i exposat. Aprofitem per pujar el Pico Abadías que és allà mateix, tornem al coll i fem la primera però curta baixada cap a la glacera de l’Aneto, neu collonuda, de seguida però diagonal mantenint alçada per sota els Malditos, tornem a posar pells i perdent poca alçada arribem al collado de Coronas. Curta desgrimpada en roca i amb esquís a l’esquena fem diagonal fins a sota l’Estasen, neu dureta al corredor que fa que la pujada sigui ràpida, sortida pel Petit Black i remuntada final fins a l’Aneto. Tot i ser laborable avui per aquí dalt hi havia una gentada de déu, allargar la ruta i fer-ho amb calma a tingut la recompensa d’estar a dalt el cim sols i sent els darrers a baixar.
Baixada cap a Aigulluts amb bona neu fins a mitja glacera i neu molt pesada a la part final. Quan arribem al pla d’Aigualluts esquís a l’esquena fins a la Besurta.